A svédországi E16-os autópályán, Gävle város közelében már zajlik az elektromos teherautók tesztelése. A mintegy két kilométeres szakaszon, egy előre kijelölt útvonalon, valóságos forgalmi körülmények között teszik próbára az elektromos hajtású Scania teherautókat.
A kísérletben részt vevő kamionok mindegyike áramszedővel van ellátva, mely a fülke mögött kapott helyet. A svéd gyártó által kifejlesztett, elektromos-hibrid hajtáslánccal ellátott járművekre akkor is képesek a közlekedésre, ha azok nem kapcsolódnak közvetlenül az áramhálózatra. Így az előzés is könnyedén megoldható, mivel a járművek áramszedője lekapcsolható, így a teherautó manőver után visszatérhet a sávjába és újra csatlakozhat a hálózatra.
A technológiával a Scania és a Siemens 2013 óta kísérletezik. Az új eljárás segítségével jelentős üzemanyag megtakarítás érhető el és megnyílik az út a fosszilis-üzemanyagok használata nélküli közúti közlekedés felé. Amennyiben minden a tervek szerint alakul, akkor hamarosan még több villamosított pályával lehet majd találkozni, legfőképp az autópályákon, ahol jelentős a forgalom.