A dél-amerikai kontinensen fekvő Ecuador nemrég az országot sújtó pusztító erejű földrengéssel került a világsajtó figyelmének középpontjába. A sajnálatos esemény után most végre egy örömteli esemény kapcsán ejthetünk szót az egykori Inka Birodalom területén fekvő országról. Ecuador fővárosa, Quito ugyanis nemrégiben 80 darab duplacsuklós Volvo buszt rendelt. A metropolisz első alkalommal döntött ilyen, 27 méter hosszú buszok megvásárlása mellett.

A Volvo B340M típusú buszok négy tengelyesek, tehát éppen eggyel több tengelyük van, mint a hagyományos csuklós buszoknak. A járművek nem alacsonypadlósak, viszont úgy alakították ki őket, hogy a BRT, vagyis a zártpályás buszrendszerekben történő közlekedésben a padlómagasságuk egy szintbe legyen a buszmegállókéval.

A kivitelezés hasonló a villamosoknál alkalmazott megoldáshoz, így az utasoknak nem kell lépcsőzniük le- és felszálláskor. Ha valamilyen okból kifolyólag mégsem kerül egy szintbe a busz padlója a megállóéval, akkor még mindig ott van a lehetőség a normál le- és felszállásra az ajtók alatt található lenyíló lépcsőknek köszönhetően.  Az extrém hosszú buszok egyébiránt legalább 250 utas szállítására alkalmasak.

A svéd gyártó a járművek alvázát szállítja majd, azok karosszériáját és végkivitelezését a dél-amerikai piacon óriásnak számító Marcopolo Superpolo végzi. A Volvo eddig legalább 4000 ezer duplacsuklós autóbuszt értékesített világszerte, melyek többek között Mexikóvárosban, Guatemalában, Bogotában és San Salvador városában álltak forgalomba.

Az extrém hosszú buszok gyártásának gondolata a ’80-as években még az Ikarusnál is felröppent, sőt a terveket csakhamar a megvalósítás követte. 1988-ban mutatták be a 293-ast, mely teljesen úgy nézett ki, mint a többi szokványos 200-as sorozat többi modellje. A típus azonban nem vált be és eltűnt a süllyesztőben, viszont a duplacsuklós buszok létjogosultsága megmaradt.