Na jó, nem azt mondom, hogy nem tudnánk összeszedni tíz különleges Ikarust, aminek a létezéséről nem sokan tudnak, de ezek az orosz nagyfiúk is bőven kivívják a téma iránt fogékonyak elismerését.
Én azt mondom, hogy ez egy GAZ-66, de cáfoljatok meg bátran, ha nem. A koncepció azonban zseniális, nálam ő a befutó.
Nem, ez nem egy kétszintes busz, itt csupán a sofőr figyel a másodikon. A NAMI-0159-est 1972-ben készítették, és V8-as dízelmotor hajtotta. Állítólag harminc százalékkal több hely volt benne, mint egy normál buszban, de így sem készült belőle néhány darabnál több.
A hatvanas években próbálták rendszeresíteni az emeletes buszokat Moszkvában, de hamar rájöttek, hogy a borzasztó minőségű orosz utakon lehetetlen egy ilyen magas felépítménnyel közlekedni.
Az ATUL cég által gyártott busz hathengeres dízelmotorral szállította utasait, ami 73 lóerős teljesítményt adott le.
A hatalmas YAA-2 Leningrádban készült. 11,5 méter hosszú volt, és mintegy 80 utast tudott szállítani. 103 lóerős Hercules motor gondoskodott a hajtásról.
PAZ-671A prototípus egy PAZ-750-es vontatmánnyal
Teljesen unortodox, vontatható busz Odesszából. A típusa: ODaZ-869
LiAZ-5E676 csuklós, ZIL-158 alapokon
A Szocsiban készült PAZ-651-es
Végül egy a kilencvenes évek elején készült tanulmány, a ponyvázható turistabusz, GAZ-51 alapokon.