Miközben Európában, így hazánkban is terjedőben vannak a földgázüzemű autóbuszok, úgy Dél-Koreában ezzel ellentétes folyamatokat lehet megfigyelni. Az ázsiai ország ugyanis úgy döntött, hogy a földgázzal hajtott autóbuszok helyére üzemanyagcellás buszokat állít forgalomba.
Hazai ésszel felfoghatatlan, ami most az ötvenmilliós lakossággal rendelkező Dél-Koreában zajlik, hiszen a kormányzat bejelentette, hogy mintegy 26 ezer darab földgázüzemű buszt cserélnek le. A projekt első számú haszonélvezője természetesen a hazai Hyundai lesz. Emellett a tervek szerint a jelenlegi földgáz-töltőállomásokat hamarosan hidrogén-töltőoszlopokkal szerelik fel, amely arra ösztönözheti a hazai vállalatokat, hogy olyan eszközöket gyártsanak és fejlesszenek a járművekhez, mint például a szenzorok és az üzemanyagtartályok.
A hidrogénmeghajtású, üzemanyagcellás buszok elterjedésével más kapcsolódó iparágak is növekedni tudnak, mivel a buszokban legalább kétszer annyi alkatrészre van szükség, mint az üzemanyagcellás személyautóknál és hobbiterepjáróknál. Az elképzelések szerint nagyjából 200 hidrogén-töltőállomást építenének ki Dél-Korea egész területén és évente mintegy kétezer CNG-buszt cserélnének le üzemanyagcellás modellekkel a következő időszakban.
A Hyundai második generációs üzemanyagcellás buszai 2010-ben jelentek meg Dél-Koreában. A 268 lóerős elektromotorral szerelt üzemanyagcellás buszok legnagyobb sebessége 100 kilométer/óra, ami 30 százalékkal több, mint elődjéé volt. A járművek egy feltöltéssel 360 kilométer megtételére alkalmasak, ami vetekszik a földgázzal hajtott buszok hatótávolságával.