A férfi stílusosan éppen egy pihenő idején írt nekünk arról a 2012-es évjáratú Kenworth T700-asról, amely vérbeli King of the Road-nak tekinthető. A Fulger Transportnál dolgozó sofőr 1986-ban, 12 évesen hagyta el az országot, de még mindig jól használja a magyar nyelvet. Elmondása szerint 5 éve foglalkozik a kamion-sofőrködéssel és nagyon szereti csinálni, mivel ezek a monstrumok kényelmes hálófülkékkel vannak ellátva. Róbert arra is felhívta figyelmünket, hogy nem ő az egyedüli, hiszen már nagyon sok kamionos dolgozik Kanadában.
Róbert, bár kanadai cégnél dolgozik, főleg az USÁ-ban szokott vezetni, ahol a 105-120 kilométer/óra lehet a megengedett sebesség kamionok számára, országúton ( Kanadában 105 kilométer/óra). A nyergesvontatóban egy PACCAR MX-13-as, 500 lóerős motor dolgozik, melyhez 13 sebességes manuális váltó csatlakozik. A jármű Great Dune gyártmányú hűtőszekrényes trélert húz, mivel Róbert általában zöldségeket szokott szállítani.
A hálófülkével felszerelt járműben két ágy is van, emellett mélyhűtővel ellátott hűtőszekrény, 28 colos tévé, 120 Voltos csatlakozó is megtalálható a fedélzetén. A jármű érdekessége, hogy a hat tonna teherbírású első tengely Magyarországon készült, amiről a fotón látható felirat árulkodik. Van valakinek ötlete, hogy ez melyik cég terméke lehet? Mert mi a Rábára tippelünk.
A kamion fülkéje első ránézésre rendkívül tágasnak és kényelmesnek tűnik, össze se mérhető az európai kamionokéval, melyek a kényszerű szabályozások miatt rendelkeznek az amerikai nyergeseknél jóval kisebb fülkékkel. Pedig mi szívesen látnánk ilyeneket idehaza is, mert a több száz kilométeres fuvarok ilyen King of the Road-okban sokkal elviselhetőbbek lennének.
Innen kívánunk Róbertnek további balesetmentes közlekedést és gyönyörű amerikai tájakat!