Egy új modell bevezetését idehaza nagyobb csinnadratta szokta kísérni, de úgy tűnik, hogy a Ford Cargo magyarországi forgalmazása a lehető legnagyobb csendben történt meg. A teherautók forgalmazásáról egyedül a Camion Truck&Bus adott hírt. Nyilván ennek megvannak a maga okai, de ha például felmegyünk a hazai forgalmazó, a Delta Truck Kft. honlapjára, akkor keresve sem találunk információt az egyébként Törökországban készülő típuscsaládról.

Persze, hogy teljes legyen a kép, a Cargo nemzetközi weboldala se sokkal informatívabb, igaz. A szigetszentmiklósi Delta Truck az Euro 6-os motorral ellátott, 18 tonna feletti, nehézkategóriás változatok forgalmazását kezdte meg.

ford-cargo-1846-6

A cikk szerint a járművekhez 9 és 13 literes, hathengeres, a Ford Trucks által fejlesztett EcoTorq erőforrások rendelhetők 330, 420 vagy 480 lóerős teljesítménnyel. A Cargo modellekbe a piacon először a legújabb fejlesztésű, automatizált kapcsolású, dupla kuplungos, 12 fokozatú ZF-Traxon váltókat építik be. A modellkínálatban jelenleg háromféle fülke, valamint 4×2-es, 6×4-es és 8×4-es hajtásképlettel ellátott teherautók kaptak helyet. A felépítmények között dobozos, dömperes, valamint hűtős is szerepel a kínálatban.

A Delta Truck a Ford Trucks járműveinek értékesítését 3 év jótállással, futóteljesítmény-korlátozás nélkül kezdi meg. A 2011 óta készülő Cargo modellek forgalmazása hazánkkal egy időben Lengyelországban, Romániában és Csehországban indult el. A Ford Trucks a jövőben Nyugat-Európában is szeretné megvetni a lábát, de a cég egyelőre a közép-európai terjeszkedésre koncentrál.