Új taggal bővült a Mercedes-Benz 300-as Unimog szériája. Az U318 és az U423-as közötti űr betöltésére a német gyártó megalkotta az U323-at, mely 14 tonna megengedett össztömeggel rendelkezik. Így ez lett a közepes teherbírású 300-as széria top modellje.

Az U323-ast 231 lóerős ( 170 kW) motor hatja, ennek köszönhetően jóval erősebb az U 318-nál. A típus kétféle – 3000, valamint 3600 milliméteres tengelytávval elérhető, első tengelye 7, míg a hátsó 8 tonnás teherbírással rendelkezik.

Ez a modell többféle célra – így például úttisztításra, illetve útkarbantartó és tisztító járműként – használható, köszönhetően annak, hogy többek között billenő platós és víztartályos felépítménnyel is rendelhető. Az ABS, az összkerékhajtás és a differenciálzár az alapfelszereltség részét képezi, csak úgy, mint a multifunkciós joystick, mely hozzájárul a kiegészítő eszközök könnyű kezelhetőségéhez.

Archivnummer: D306378

A modellhez rendelhető extrák között megtalálható az automata sebességváltó, a legújabb fejlesztésű teljesítmény leadó tengely (PTO), valamint számtalan, hidraulikus működetetésű eszköz, így például a kétkörös hidraulikával szerelt hóeke is.

Az első Unimog prototípusa 1946-ban készült el, sorozatgyártása egy évvel később kezdődött. A modell azóta töretlen népszerűségnek örvend mind a katonai, mind az építőipari, mind pedig a civil felhasználású járművek között. Az Euro 6-os változatok gyártása már 3 éve zajlik. Az Unimog teherautókból eddig világszerte közel félmillió darab talált gazdára. A Mercedes-Benz csillagával ellátott jármű az évtizedek alatt olyan munkagép lett, mely 89 kilométer/órás végsebességével simán lehagyja a traktorokat terepen.