Július közepéig mind a 11 nemzetközi csapat megérkezett Los Angelesbe. Ezt követően az elektromos járműveket továbbszállítottak az Egyesült Államokból a kínai Guanghzhouba, ahonnan az ázsiai szakasz indul.
A sofőrök és járművek a Los Angeles-i megérkezéssel sikeresen teljesítették az amerikai utakon jelentkező megpróbáltatásokat. Észak-Amerikában a versenyzők összesen 100 000 kilométert tettek meg meghatározott ellenőrző pontokat érintve, többek között New Yorkban, San Franciscóban és Los Angelesben. A résztvevők naponta átlagosan 500 kilométert vezettek, sokszor szélsőséges időjárási körülmények, például heves esőzés, erős szél és sivatagi hőség között.
Az amerikai szakaszon az európai piacra szánt Tesla-modellekkel utazó csapatok nem tudták használni a gyár által telepített Super Charger töltőállomásokat. Az eltérő szabványok miatt a kínai autók egyéb töltőkről sem jutottak energiához, csak kempingek és hotelek nagyobb teljesítményű áramforrásait használva tudtak továbbhaladni. Az út során saját rekordot is felállított egy Denza sofőrje, mely egy feltöltéssel 458 kilométert tett meg.
Az észak-amerikai szakasz egyik kulcseseménye a kaliforniai Fremontban működő Tesla-gyár látogatása volt. A résztvevők és járművek fotózása után az autógyártó tulajdonosa körbevezette az ’80edays’ csapatait, bemutatva a termelést a Tesla üzemegységében, melyet egy rövid fogadás követett.
A magyar fejlesztésű Modulo elektromos busz is részt vett a túrán, sőt ez volt az egyetlen nullemissziós autóbusz, mely átszelte Észak-Amerikát. A megbízható konstrukciónak köszönhetően és egy fejlesztés révén – mely által autós töltőállomásokról is tölthető a jármű – a több mint 7000 km megtett út bizonyítéka annak, hogy az elektromobilitás már széles utazóközönség számára is elérhető a tömegközlekedésben.