A Silant elsősorban azok igényeik hivatott kielégíteni, akik egy kicsi, könnyen mozgó, terepre szánt többfunkciós munkagépet keresnek. A jármű 4×4-es alvázzal, többféle felépítménnyel készülhet, ennek megfelelően kiválóan alkalmas akár hókotróként, akár mobil laborként, vagy éppenséggel platós teherautóként történő használatra.
A borulás elleni védelemmel is ellátott kabin szilárdságát a fejlesztési szakaszban 20 tonnás megterheléssel tették próbára és edzett üvegekkeel látták el. Az állítható kormányoszlop, valamint a légkondicionáló az alapfelszereltség részét képezi, ahogy a mellső és a hátsó tengelynél lévő differenciálzár is. A 6,5 tonnás össztömeggel rendelkező pöttöm óriás off-road kerekeit a cseh Mitas szállítja. Hajtásáról 3.3 literes Perkins dízelmotor gondoskodik, mellyel 85 kilométer/órás maximális sebességre képes.
A Silantról keveset hallani manapság, pedig volt cseh forgalmazója Európában jó néhány évvel ezelőtt. Akkor még azokat a vevőket próbáltak megszólaltatni vele, akik strapabíró járművet kerestek mindenféle bonyolult elektronika nélkül. Az EU-ba behozott változatok még Euro 3-as motorokkal készültek, de 11 évvel ezelőtt jött az Euro 4, majd 2009-ben az Euro 5.
A Novgorod-i gyártó minden bizonnyal most nem rendelkezik az előírt Euro 6-os hajtáslánccal, így nagy esély van rá, hogy egyelőre nem kap az Unimog az Unión belül komolyabb versenytársat. Ugyanakkor nemrég jött ki a ráncfelvart változat, szóval lehet bízni abban, hogy a Silant újra elérhető lesz a keleti gépek felé elkötelezett üzemeltetők számára.