Az LLE-99 elektromos változata 9,9 méter hosszú, utastere alacsony belépésű (LE), vagyis nem teljes mértékben alacsonypadlós. Ez leginkább a hajtáslánc elhelyezése miatt van, hiszen az ilyen jellegű buszoknál a gyártók általában nem álló, hanem inkább fekvő motort szerelnek be. Az autóbusz egy kétszárnyú és egy egyszárnyú ajtóval rendelkezik. Hosszúságán kívül szinte minden más főbb mérete megegyezik a modellcsalád többi tagjáéval, ennek megfelelően 2,5 méter széles és 3,65 méter magas. A jármű tengelytávja 4,65 méter, fordulóköre pedig 16,7 méter.

Az LLE-99-ben egy 150 kW-os teljesítményű elektromos erőforrás dolgozik, a jármű aljában elhelyezett akkumulátorok összkapacitása pedig 180 kWh. A gyártó a szimpla konnektoros töltés mellé pantográfos áramszedővel történő töltést is lehetővé tesz, ha megrendelő úgy kívánja.

3x-LLE_side

A 10 méter alatti elektromos buszok kínálata egyelőre nem túl bőséges Európában, így azt is lehet mondani, hogy aki időben kapcsol, az előnyre tehet szert. A cseh SOR jó néhány éve gyárt 8-10,5 méter hosszú elektromos buszokat, de a lengyel Solarisnak is van már 8,9 méter hosszú nullemissziós autóbusza, sőt a magyar Evopro többféle hosszúságban kínál kompozit szerkezetű elektromos midibuszokat. A felsorolásból természetesen nem hiányozhat az olasz Rampini sem, mely pár éve 7,7 méter hosszú elektromos modelljével próbálta bevenni a budai várat.

A BKV nemrég tesztelte a Citea közel 12 méter hosszú, dízeles változatát, így nincs kizárva, hogy a jövőben akár az elektromos hajtáslánccal szerelt LLE-99 is megjelenhet legalább egy próbaidőszak erejéig a fővárosban.