A stockholmi Királyi Technológiai Intézet által végzett kutatás mutatott rá arra, hogy a jövőben egyre nagyobb arányban jelenhetnek meg a kompozit anyagok a teherautókban és az autóbuszokban. Ennek köszönhetően ugyanis akár 40 százalékkal is csökkenthető lehet az alvázak súlya.
A kisebb súly eredményeképpen nagyobb lehet a teherbírás is, hiszen így több árut lesznek képesek szállítani a teherautók. Ily módon kevesebb fuvarra lesz szükség. Ugyan a kompozit anyagok jelenleg rendkívül drágák, ennek ellenére kellően erősek és merevek, anyagfáradással és korrózióval pedig nem igazán kell számolni ilyen alkatrészek alkalmazása esetén.
A Scania már dolgozik egy olyan városi terítőjárművön, melynek alváza főként szénszálas erősítésű kompozit anyagokból készülne. Az egyelőre csak koncepciójárműként kezelt teherautóba várhatóan elektromos hajtást szerelnek majd, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy a pantográf áramszedős, vagy szimplán töltőoszlopról tölthető nullemissziós járművet fejlesztenek ki.