A lakóautók és felépítmények építésével foglalkozó német Westfalia egykoron még a Barkasban is látott fantáziát. Aki emlékszik a B1000-as modellre, annak bizonyára nem újdonság, hogy az IFA által gyártott egyterű kisbusz tökéletesen alkalmas volt az ilyen jellegű átépítésre, hiszen mindössze 1,85 méteres magassággal rendelkezett. Mindez lehetővé tette a felfelé történő bővítést, éppen ezért az egykori Kelet-Németországban nem volt ritka a magasított  B1000.

cv_05a

A Westfalia által átépített Barkas lakóautó persze egészen más dimenziót képviselt, ami annak is köszönhető, hogy a cég nagy tapasztalatot szerzett a Bullik során a kultikus, „mini” lakóautók építésében. A járművet ugyanaz a kétütemű 58 lóerős motor hatja, ami a többi, idehaza elsősorban munkásszállításra használt társát is.

barkas_b1000-1_westfalia_1

A lakóautós Barkas  egy évvel Németország újjáegyesülése után, 1991-ben készült. Emiatt több elem, így például a széles karimájú fejtámlák, már a ’90-es éveket idézik, de a dísztárcsákról is elmondható, hogy némileg túlhaladták a modellt. A Westfalia a jármű oldalára még egy kihúzható ponyvát is szerelt, aminek a korabeli német tulaj valószínűleg nagy hasznát vette, amikor kilátogatott a Hungaroringre, hogy megnézze valamelyik magyar Forma-1-es futamot.

Bár a Westfalia által épített Barkas sem kínált több luxust a hasonló változatoknál, azért a maga korában bárki elfogadta volna, hogy ezzel menjen el a világ minden tájára.