Szabadidő-autó: így nevezzük azokat a járműveket, amelyek elsősorban közúti, mindennapi használatra épültek, de elméletileg képesek gazdáikat távolabb vinni a civilizációtól.
Egy dolog azonban egy autó volánja mögül élvezni a természetet, és egészen más kiszállni, és aktívan részt venni a dolgok folyásában. Ha a terepképes járművet nem célnak, csupán eszköznek tekintjük, a Winnebago új fejlesztése (egyelőre csak elméleti tanulmánya) lehet a jó választás.
A Winnebago Concept Adventure Vehicle egy hagyományos kompakt lakóautó funkcióit ötvözi a Mercedes Sprinter összkerékhajtású kivitelével, megspékelve a csomagot offroad abroncsokkal és jelentősen megemelt hasmagassággal. A 3,66 méteres tengelytávú autót 188 lóerős V6-os dízelmotor mozgatja.
Bár a hátfalra felkerült egy dupla kerékpártartó, a CAV képzeletbeli tulajdonosa a beltérben szállíthatja drótszamarait: a franciaágy utazás közben felemelhető, így alatta elférnek a kerékpárok, célba érve pedig alváshoz kényelmes magasságba süllyeszthető a szabálytalan formájú, de széles alvóhely.
Televíziót nem szereltek a kocsiba, hiszen ahová ezt a járművet szánták, ott úgysincs adás. Viszont, hogy mégse kelljen nélkülözni a civilizációs komfortszolgáltatásokat, okostelefon- és táblaszámítógép-tartó konzolokat helyeztek el a beltér konyhai szakaszán.
Lehet akármilyen kényelmes, a lakóautó elsődleges életterét a körülötte kialakítható, szabadtéri körlet határozza meg. A Winnebago lehajtható külső asztalkával segíti a pakolást, az alatta csatlakoztatható nagynyomású slag a kerékpárok, bakancsok vagy mezítlábak lemosására szolgál, a tetőkeretből motorosan kihúzható árnyékolója pedig felkészült a magashegyi szélviharokra: viharos időben automatikusan visszabújik tartójába.
Hogy a túrázás tovább tarthasson egy hétvégénél, a kalandjárgány tetején napelemeket találunk; az ezeken keletkező áramot lítium-ion akkumulátorokban tárolhatjuk el. Friss vízből 114 liternyit vihetünk magunkkal, az elektromos hálózatot pedig szigetelték, így a fent említett vihar nemcsak a napernyőben nem tud kárt tenni, de rövidzárlat miatt sem kell aggódni.
A padló könnyen takarítható, a beltér külön fűthető – viszont az egész nem megvásárolható, legalábbis egyelőre. A visszajelzések alapján azonban nem kizárt, hogy később piacra dob a gyár egy hasonlóan off-road és off-grid (azaz önfenntartó) örömjárgányt.