Iparági híresztelések szerint a Mercedes-Benz elektromos Sprinter kifejlesztésén dolgozik. A nullemissziós hajtású változat azonban várhatóan csak a következő modellgenerációval jelenhet meg a német gyártó kínálatában.

Bár, korai lenne még annyira előreszaladni, máris elindultak a találgatások, hogy mely cégek vásárolnának nagyobb flottákat az elektromos Sprinterből. Egyesek szerint Németországban a Deutsche Post, míg az USA-ban a UPS nyitott lenne egy tekintélyesebb mennyiség üzembe helyezésére. Ez nyilván azért fontos, mert a Mercedes ily módon könnyebben csiszolgathatná a kezdetben fellépő gyermekbetegségeket, mintha csak egy prototípus létezne, amit ide-oda kéne küldözgetnie tesztelésre.

Az előzetes információk szerint az elektromos Sprintert elsősorban regionális áruszállításra tervezik, ennek megfelelően hatótávolsága 200-250 kilométer lesz. A Daimler szerint az évtized végén bemutatásra kerülő nullemissziós furgon nem feltétlenül lehet drágább a dízelesnél, hiszen az akkumulátorok árai már jelenleg is csökkenő tendenciát mutatnak az iparágban.

Gyorsan hozzá kell tenni, hogy elektromos Sprinter már létezik, hiszen a német Kreisel vállalat kísérletképpen elkészített egy ilyet. A tisztán és csendesen suhanó furgon 300 kilométeres hatótávval rendelkezik és mindössze két óra alatt feltölthetőek az akkumulátorai.