Feltéve, ha engednének ott versenyezni ilyen erős teherautókat. Az Iron Kinghtot, vagyis a Vaslovagot négy turbófeltöltővel ellátott, 6000 Newtonméteres forgatónyomatékkal rendelkező, 2400 lóerős dízelmotor hatja.

Ez rendkívül figyelemreméltó teljesítmény, ha azt nézzük, hogy maga a jármű „csak” 4,5 tonna. Eszerint fél lóerő jut egy kilogrammnyi súlyra a versenykamionból. A középre szerelt, vízhűtéses intercoolerrel elátott motorhoz egy I-Shift duplakuplungos váltó csatlakozik, amit meg kellett erősíteni annak érdekében, hogy ekkora nyomatékot megfelően át tudjon adni.

A Vaslovagot azzal a céllal készítették el, hogy világrekordot állítsanak fel vele. Erre minden esélye megvan, hiszen az üvegszálas erősítésű, aerodinamikus fülkével látták el, emellett a légterelőkkel ellátott lökhárító is nagyban hozzájárul a jármű félelmetes gyorsulásához.

T2016_0316

Nem ez lesz a Volvo első világrekordja, ugyanis 2011-ben már 500 méteren (115.4 km/ó) és 1000 méteren (152.2 km/ó) is felállított két csúcsot egy dízel-elektromos, 1900 lóerős hibrid kamionnal. A cél, hogy megdöntsék ezt a világcsúcsot mindkét távon.

A világrekord döntési kísérletet augusztus 24-én 10 órakor a svéd gyártó YouTube csatornáján tekinthetik meg az érdeklődők.  A siker érdekében ezúttal is a korábbi rekordot felállító versenyző, Boije Ovebrink ül majd a volánnál.