Ez pedig azért alakult így, mert a cég szerint a hazai csuklósok egyre kevesebb kilométert tesznek meg. Több regionális közlekedési központnál is úgy látják, hogy a 140-160 férőhelyes csuklós autóbuszok harmadára, már nincs szükség csúcsforgalomban a csökkentő utasszám miatt. Emiatt a 20-30 éves, környezetszennyező, magas padlószintű autóbuszokat még abban az esetben sem érné meg modernekre cserélni, ha erre lenne pénze a közlekedési szolgáltatóknak.
Egy rövid, két hosszú
A cégcsoport 2017 elejéig három új modellel lép piacra. A jelenleg gyártott 12 méteresek után 10 méteres kompakt, és 13 méteres, nyújtott szóló buszokat fog bemutatni. A 13 méteres Credo Econell (elővárosi) és Credo Econell CiTY modellváltozatok a konstrukció kedvező tulajdonságai miatt, kiváló befogadóképességgel fognak rendelkezni. A 10 méteres Econell októberben, a 13 méteres Econell decemberben, a 13 méteres Econell City pedig 2017 februárjában jön.
Lepipálja az Ikarust
A piacon jelenleg kapható 13,5 méteres, teljes hosszban alacsonypadlós buszok az ülőhelyek alacsony száma, a 14,5 méter hosszú háromtengelyesek pedig a körülményes kanyarodás miatt nem jelentenek jó megoldást városi forgalomban. A gyártó előzetes műszaki adatai szerint az új városi busz, a Credo Econell 13 CiTY 37-39 utasüléssel készülhet, ami meghaladja egyes Ikarus 280 típusú csuklósok ülőhelyszámát. Álló utasok számára rendelkezésre álló területe – a második ajtónál kialakított körülbelül 4 méter hosszú peronrésszel – pedig maximalizálja a befogadóképességét.
Csuklósok kiváltására
A 12 méteres buszokénál valamivel magasabb árszintű, 13 méteres Credókkal országszerte legalább 100 darab elöregedett csuklós buszt lehetne biztonsággal kiváltani. Ezzel Budapest után végre a vidéki városok is jelentősebb mennyiségű, új városi buszhoz jutnának. Így nemcsak az üzemeltetési költségek csökkennének, hanem százezrek számára válna elérhetőbbé a környezetbarát, komfortos és akadálymentes autóbuszos szolgáltatás.
A mosonmagyaróvári és győri gyártóüzemmel rendelkező Kravtex-Kühne fejlesztéseinek csak akkor lesz értelme, ha azokra valóban lesz kereslet a hazai, állami fenntartású vállalatok részéről. Mint ismeretes a nemzeti buszgyártási stratégia bejelentése óta kiirt fővárosi és volán tendereken nem rúghatnak labdába magyar gyártók.