Az Év Busza versenyen május 30-tól június 3-ig tesztelték a benevezett modelleket Brüsszelben. A Solaris konkurensei között volt egy elektromos hajtáslánccal ellátott Ebusco, egy szintén elektromos Irizar i2e, egy gázmotorral szerelt Mercedes Citaro , valamint egy elektromos Van Hool Exqui.City. Az öt jármű közül végül egy 20 fős nemzetközi zsűri választotta ki a győztest.

img_8921_1200x800

A negyedik generációs Urbino családot 2 évvel ezelőtt mutatták be a IAA haszonjárművásáron. A legújabb modellcsalád áttervezett karosszériával és korróziómentes, alumínium profilokból készül. A súlycsökkentés kifejezetten jól jött az elektromos változat kifejlesztése terén.

img_8908_1200x800

A nullemissziós Urbino 12 akkumulátor-csomagjának összkapacitása eléri a 240 kWh-t. Az energiatároló egységek a hagyományos mellett akár pantográfos áramszedővel is tölthetők, így nem feltétlenül kell a buszt töltőoszlopról tölteni, elég lehet, ha a busz kis időre megáll egy arra alkalmas felsővezeték alatt. Az autóbusz 80 kW-os töltőjét az Ekoenergetyka-Polska gyártja.

new_solaris_urbino_12_electric_(i4)_fot._ustra_1200x800

A Solaris korábban már Barcelonába, Berlinbe, Hamburgba, Inowrocławba, Jaworznoba, Ostrołękába, Varsóba és Krakkóba is szállított elektromos buszokat. A jelenlegi, legújabb változatra eddig a gyártó Hamburgból, Hannoverből és Tamperéből kapott megrendelést.