Új modellgenerációval ünnepli 125 éves fennállását a svéd Scania, mely 1500 meghívott vendég előtt, Párizsban rántotta le a leplet az első modellekről. Az eseményt online is nyomon lehetett követni és az érdeklődést jól tükrözi, hogy a 19:40-es kezdés után még órákkal később is rendkívül leterhelt volt a Scania weboldala. A Volkswagen tulajdonában lévő vállalat már régóta rebesgette, hogy új modellekkel kívánja felpezsdíteni a vért a kamionokért oda-vissza rajongók ereiben.

16122-089

Korábban jelentek meg arról hírek, hogy a távolsági fuvarozásra szánt R-széria helyére az S-széria lép. Ezek azonban téves információknak bizonyultak. A Scania svéd sajtósa, Aslund Örjan ugyanis érdeklődésünkre közölte, hogy marad az R-széria, csak megújul és a most bevezetésre kerülő S-széria lényegében a top kategóriás modelleket fogja felsorakoztatni. A bemutatott járművek az R500-as, valamint az S730-as típusszámot viselik, tehát az új modellgeneráció elsőként a hosszú távú fuvarozásra használt teherautók kínálatában jelenhet meg. 

12 évvel ezelőtt éppen az R-széria volt az, amelyik búcsúztatta a vízszintes vonalakkal tagolt hűtőrács, valamint a jellegzetes, téglatest formájú fényszórókról felismerhető 4-es szériát. Az R-széria sikerét jól tükrözi, hogy kétszer is elnyerte az International Truck of the Year címet.

Harapós lett az új Scania 2

Az új formaterv kicsit az R-széria, valamint a 4-es modellcsalád keverékének tűnik, hiszen a korábbi, finom vonalvezetéssel megtervezett hűtőrácsot felváltotta a  V alakú maszk, a nagyobb méretű fényszórókat pedig mattfekete borításba ágyazták. A módosítások egy kicsit mérgesebb és agresszívabb Scaniák látszatát keltik, melyekben már a harmadik generációs Euro 6-os motorok fognak duruzsolni. Ezek a gyártó szerint elődjeikhez képest 5 százalékkal kevesebb dízelt használnak fel.

16122-007

Az új modellcsalád kifejlesztése 20 milliárd svéd koronába került és legalább 10 évet vett igénybe. A prototípusok összesen 10 millió kilométert tettek meg az elmúlt években. A próbafutások alkalmával szerzett tapasztalatokat természetesen felhasználták a fejlesztések során.

Harapós lett az új Scania 4

A tegnapi bemutatót követően elindul az új modellek sorozatgyártása. A cég tájékoztatása szerint a következő időszakban 40 ezer tesztet szeretnének lebonyolítani annak érdekében, hogy az ügyfelek megismerjék és megszeressék a legújabb Scania nyergesvontatókat. A Scania szerint a legújabb modellek bevezetése valamennyi Euro 6-os piacon egyszerre történik majd.