Az új járművet Kovács Miklós pilóta és együttese az ETRC mogyoródi versenyhétvégéjén mutatta be a nagyközönségnek, amikor részt vettek a Hungaroring aszfaltján rendezett kamionos felvonuláson. A dunaszentbenedeki alakulat 2007-es alapítása óta negyedszer épített versenykamiont, ám most első ízben – a nemzetközi trendet követve – vállalkoztak csőrös kialakítású versenygép alkotására.
A különítmény az utóbbi éveket egy V8-as erőforrás bűvkörében töltötte, ám az új monstrumot soros elrendezésű, hathengeres erőforrással vértezték fel. A korábbitól eltérő, csőrös kialakítás jobb súlyelosztást és megbízhatóbb viselkedést eredményez. Ugyanakkor a kilátás az ilyen formájú fülkékből egészen más, ezért a sivatagi dűnéken jóval bevállalósabban kell vezetni, a navigátortól pedig pontosabb és részletesebb információknak kell érkeznie.
„Másfél évvel ezelőtt kezdtük el a munkát az új versenykamionon, miközben még versenyeztünk az előzővel, amely tavasszal került át az új tulajdonosához. A nemzetközi kamionos terepraliban a csőrös kialakítás az új irány, így mi is ebbe az irányba mozdultunk, mert nem akarunk lemaradni” – jegyezte meg Kovács Miklós, a Qualisport pilótája, aki két állandó társával, Czeglédi Péter navigátorral és Ács László fedélzeti szerelővel az Africa Race állandó résztvevője.
A trió az évek során a dobogó összes fokát megjárta már, 2010-ben pedig a kategória elsőséget is sikerült megszerezniük. „Jövőre lesz egy évtizede annak, hogy belekezdtünk ebbe a műfajba, összeszokott csapat vagyunk, ezért úgy gondoljuk, hogy meg tudunk felelni ennek a kihívásnak is. Hosszú út áll előttünk, hiszen a kamion még csak most gurult ki a műhely ajtaján” – fogalmazott Kovács Miklós.
Néhány hazai tesztelés után az új Scania október elején, a terepralisok világkupa-sorozatának marokkói állomásán debütál versenykörülmények között, majd a következő állomás az Africa Race lesz, amely ezúttal is Monacóból startol és Dakarban fejeződik be.