Drasztikusan megváltoztatta terveit a Nikola Motor Company, mely korábban még elektromos nyergesvontató piacra dobását tűzte ki célul. A start-up cég nemrég arról adott ki közleményt, hogy másfajta hajtáslánccal készítik el első prototípusukat. A jelek szerint a 90 nap múlva, december elsején bemutatkozó Nikola One üzemanyagcellás hidrogén-elektromos hibrid csőrős nyergesvontató lesz.

Ez leginkább abból a szempontból érdekes, hogy a Nikola One-ra május óta 1500 dollárért lehet előjegyzést felvenni és csak az első egy hónapban mintegy 7 ezer megrendelés érkezett a járműre. Ettől függetlenül nem valószínű, hogy a drasztikus változtatások miatt eldobnák az ügyfelek az előjegyzéseket, maximum lesznek olyanok, akik inkább továbbértékesítek azokat olyan üzemeltetőknek, akik nyitottak a hidrogéncellás technológiára.

Autodesk VRED Design 2016

Autodesk VRED Design 2016

Tény, hogy a futurisztikus megjelenéssel rendelkező csőrős még így is rendkívül kedvező tulajdonságokkal fog bírni. A jármű hidrogénfogyasztása 11.7 l/100km lesz, melynek köszönhetően akár 1931 kilométeres hatótávolsága is képes lehet. A kémiai folyamatnak köszönhetően károsanyagokat nem, csak vizet fog kipöfögni.

A típussal kapcsolatban ugyanakkor az egyik legnagyobb probléma, hogy jelenleg eléggé fejletlen a hidrogén-töltőinfrastruktúra az Egyesült Államokban. A Nikola Tesla motor Company ezért azt ígéri, hogy 2020-ra 50 töltőállomást létesít az USÁ-ban. A cég ráadásul az első olyan vállalat a világon, mely a hidrogént vízből, a napelemek által termelt energiával, elektrolízissel állítanák elő.