A BlueHDi technológiával készülő erőforrásokat 2013 óta gyártják és eddig már több mint egymillió példány készült belőlük. Előnyük, hogy az előző motorgenerációhoz képest 90 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot, valamint 99,9 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsátanak ki. Persze ettől még nem friss levegőt pöfögnek ki, hiszen károsanyag-kibocsátási értékük 154 g CO2/km.
Az új Boxer palettán 110, 130, valamint 160 lóerős motorok kaptak helyet, ezek közül a „leggyengébb” erőforráson sikerült a legtöbbet fejleszteni, ugyanis 50-nel több, 300 Newtonméteres forgatónyomatékot kínál az elődhöz képest. Az új dízelmotorok szelektív katalitikus redukcióval (SCR), valamint AdBlue-val teljesítik az előírt károsanyag-kibocsátási normákat. A 15 literes tartály közel 10 ezer kilométerre elegendő AdBlue adalékanyagot képes befogadni.
A BlueHDi erőforrásokat a Boxerek esetében a hatsebességes manuális váltóval, valamint start&stop rendszerrel kínálja a Peugeot.