Bemutatták Észak-Amerika legnépszerűbb nyergesvontatójának következő generációját. A Freightliner Cascadia a 8-as osztályban veszi fel a versenyt más, az amerikai piacon tevékenykedő gyártókkal szemben. Hogy mit is jelent ez pontosan? Az USA-ban össztömeg szerint nyolc osztályra osztják a haszonjárműveket, a nyolcas a nehéz-teherbírású, legalább három tengelyes haszonjárműveket foglalja magában.

A Daimler amerikai leányvállalata (DNTA) által gyártott és fejlesztett nyergesvontatóból 2007-es bemutatása óta legalább 412 ezer darabot értékesítettek Észak-Amerikában. A cégcsoport 43 százalékos részesedésével az USA és Canada legnagyobb teherautó-gyártójának számít. A legújabb Cascadia mintegy 300 millió dolláros ráfordítással, 800 mérnök közreműködésével 5 év alatt született meg.

16C766_03_D320819

Megújult a műszerfal, valamint a kabin belső tere is

Az új Freightliner Cascadia – ahogy sejteni lehetett – a tavaly bemutatott, önvezető kamionnak fejlesztett Freightliner Concept Truck tervein alapul. Egyik legfontosabb előnye, hogy 8 százalékkal kevesebb gázolajat fogyaszt az elődhöz képest. A fogyasztáson ugyanakkor kis segítséggel tovább is faraghat az üzemeltető, a járművet ugyanis online felügyeleti rendszerrel is ellátták.

A Detroit Connect Analytics amellett, hogy kielemzi a fogyasztási és a vezetéstechnikai információkat, képes arra is, hogy egy esetlegesen jelentkező probléma esetén segítséget kérjen a gyártó szervizközpontjából a hiba megoldására. A rendszer irányítását ugyanakkor természetesen a sofőr és/vagy az üzemeltető végzi. Amerikában már 180 ezer teherautó van ellátva ilyen, vagy ehhez hasonló rendszerrel. A legújabb Cascadiával ez a szám tovább nőhet.

16C766_07_D320822

Mintha nem is egy nyergesvontató belseje lenne

A megújult nyergesvontatóban a DNTA-hoz tartozó Detroit Diesel motorok dolgoznak. A jövendőbeli megrendelők a 12.8, 14.8, valamint 16.8 literes, hathengeres, soros elrendezésű motorok közül választhatnak. Ezek teljesítménye 350 és 600 lóerő között mozog. Az erőforrásokhoz 9, 10,13,15,18 sebességes manuális Eaton váltók, valamint 12 sebességes automatizált Allison kézi váltó, illetve Allison automataváltók csatlakoztathatók. Az új Cascadia ugyanakkor Cummins motorokkal is megrendelhető, mely kifejezetten népszerű erőforrásnak számít az Egyesült Államokban.

16C766_02_D320818

A Freightliner a tavaly bemutatott Conecpt Truck formatervét örökölte

A nyergesvontató a megrendelő igényeinek megfelelően készülhet nappali, valint hálófülkés kivitelben is, melyből mindjárt kétféle változat áll rendelkezésre. A hálófülkés kialakítású Cascadiában síkképcsöves televízió, étkezőasztal, hűtő, ágy, valamint 1500 wattos áramátalakító gondoskodik a megfelelő kényelemérzetről. A modellt emellett számtalan biztonsági fejlesztéssel, köztük aktív vészfékező rendszerrel, adaptív sebességtartó automatikával, valamint sávelhagyás-figyelmeztető rendszerrel készül.

Az új Cascadia 2017-től lesz megvásárolható Észak-Amerikában. A Daimlernél azt remélik, hogy folytatja az előd sikerét.