A Navara extrafülkés változatából épített rettenthetetlen, igazi XXI. századi mentőjárművet a Nissan. A Hannoveri Haszonjármű-kiállításon színre lépett EnGuard tanulmány hajtásláncához nem nyúltak (2,3 literes, 190 lóerős dízelmotor, összkerékhajtás), a futóművet 5 centivel megemelték – a lényeg a platón található.

Villanyautóból épített katasztrófaelhárító járművet a Nissan 1

Itt helyezték el ugyanis a Nissan új fejlesztésű hordozható akkucsomagját. Az elektromos hajtású Leaf technológiáját alkalmazó, 2 kilowattos áramforrást menet közben folyamatosan tölti az autó motorja, a platóról leemelve pedig egyszerre akár öt életmentő berendezés áramszolgáltatásáról képes gondoskodni. A megoldásnak természetesen ott van különösen létjogosultsága, ahol a benzinmotoros áramfejlesztők nem használhatók, azaz éghető anyagok közelében vagy rosszul szellőző zárt térben (pl. bánya, barlang).

A Navara EnGuard Concept nemcsak a mentésben, de a felderítésben is képes segíteni: felszereltségéhez tartozik egy közel 30 perc üzemidejű, akár 6000 méterre emelkedő, 70 km/óra feletti sebességre képes drón, amely nagy felbontású videót közvetít a plató oldalfalába integrált képernyőre.

Nissan Navara EnGuard Concept

A platón kihúzható dobozok és tálcák rejtik a mentők és tűzoltók további rekvizitumait: rádió adó-vevőket, köteleket, fejszét, oxigénpalackot, mentőmellényt és a többit.

Az autó nemcsak tud, de ezt mutatja is: foszforeszkáló zombizöld betétek teszik nappal is jól láthatóvá, a tetőn fényhíd, a kerékíveken villogók kaptak helyet. Az autó teljes környezetét képes 360 fokban bevilágítani, ugyanezt kamerákkal meg is mutatja a vezetőnek, így ismeretlen terepen gyorsabb és biztonságosabb a manőverezés.

A plató olfalfalának peremén is vannak be- illetve kimeneti elektromos csatlakozók.

A plató olfalfalának peremén is vannak be- illetve kimeneti elektromos csatlakozók.