Az első csuklós autóbuszt a német Vomag építette meg 1931-ben, ez azonban csak annyiban számított csuklósnak, hogy az első tengely és a vontatmány közé egy csuklószerkezetet építettek, azonban nem lett nagy sikere, mert érdemben nem javult a manőverezhetősége. A világ második csuklós autóbusza az Egyesült Államokban készült el. Ugyanakkor egyes forrásokkal ellentétben nem a Kaiser Coach, hanem egy másik gyártó,  Twin Coach autóbusza   tekinthető „világmásodiknak”, mely évekkel megelőzte vetélytársát.

Az amerikai Twin Coach 1940-ben épített kísérleti jelleggel csuklós trolibuszt, melyet Super Twin névre kereszteltek. A jármű bizonyos értelemben megelőzte a korát, hiszen mind a mellső, mind pedig a C-tengely kormányzott volt. Sőt, fordulékonyságát lényegében ebből nyerte, hiszen a csuklószerkezet vízszintes irányú mozgásra nem volt alkalmas, csak függőlegesen tudott elmozdulni. Hogy mire volt ez elég? Nem sok mindenre, ennek köszönhető, hogy a prototípuson kívül csak még egy másik darabot gyártottak a Super Twinből.

Chicago-TCartic

A második változat 1946-ban készült el, gázüzemű hajtáslánccal, azonban két évvel később átalakították trolibusszá. Az első prototípus Cleveland-ben közlekedett, míg a második Chicagóban állt forgalomba. Utóbbi mai napig megtekinthető egy vasúttörténeti múzeumban, Illinoisban. A második prototípus megszületésével szinte egy időben, a kaliforniai Los Altosban, Kaiser Coach néven elkészült egy másik amerikai csuklós autóbusz is.

Itt még gázos verzióban pózol a második prototípus.

Itt még gázos verzióban pózol a második prototípus.

Mi, magyarok 1960 tavaszára készítettük el az első csuklós buszt, melyet három mérnök, Rózsa László, Lassú Gábor és Színi Béla tervezett a Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ) megrendelésére. Ezt követően éveken keresztül folyt a kétféle kocsitestből „összeillesztett” csuklósok építése. Az első gyárilag épített magyar csuklós busz az Ikarus 180-as volt 1964-ben. A házi építésű magyar csuklós buszokról itt olvashat bővebben.