A BKV a honlapján tette közzé nemrég azt a listát, melyből lehet szemezgetni az érdeklődőknek. Ebből tisztán látszik, hogy a közlekedési társaság 54 darab Ikarus autóbuszt és egy darab ZIU-9-es trolibuszt kíván értékesíteni. Az eladásra kínált buszok többsége a típusok tekintetében nem homogén, hiszen van közte 435-ös, 280-as, 260-as is.
Az egyik legolcsóbb darabnak a dél-pesti autóbuszgarázs által kínált Ikarus 260.45 számít, melyet 1991-ben gyártottak. Az autóbuszért 210 000 forintot kérnek el áfa nélkül. De nem ő az egyetlen, amelyet ilyen kedvező áron kínálnak. Igaz, az olcsóbb daraboknál számítani kell arra, hogy a felépítmény nagymértékben korrodálódva van, emellett a buszok irdatlan magas futásteljesítménnyel rendelkeznek.
A járművek egy része ugyanakkor még jövő év elejéig-derekáig érvényes forgalmi vizsgával rendelkezik, ami mindenképpen örvendetes momentum lehet jövendőbeli sorsuk szempontjából. Több autóbuszt azonban 360 000 forint + áfa eladási áron szeretne értékesíteni a BKV. Ezek többsége Ikarus 435 típusú csuklós autóbusz, azonban túlnyomó részük üzemképtelen állapotban van.
A társaság által készített visszterhes adásvételi szerződésben egy érdekes rész is szerepel. A dokumentumban foglaltak szerint a vevő nyilatkozik, hogy tudomása van arról, hogy az eladónál (BKV) a fővárosi közösségi közlekedési intézményrendszer, valamint az autóbusz-ágazat átalakítását célzó új szervezeti struktúra kialakítása van folyamatban, melyhez minden támogatást, segítséget és nyilatkozatot megad, továbbá hozzájárul ahhoz, hogy az eladó egyoldalú jognyilatkozatával a BKK, illetve az esetlegesen létrehozandó, az eladó tömegközlekedés-üzemeltető, illetve az autóbusszal végzett közforgalmú személyszállítási feladatát átvevő gazdasági társaságot jelen szerződésben saját helyébe léptesse.