A Nyizsnyij Novgorod-i gyártó a Busworld Russia kiállításon mutatta be azt elektromos autóbuszt, mely teljes mértékben megfelelhet a 21. századi kihívásoknak. A 6282-es típusszámot viselő prototípus egy szóló kivitelű, háromajtós, alacsonypadlós változat, mely tulajdonképpen a cég második próbálkozásának tekinthető az elektromos buszok terén. A Kamaz tavaly ugyanis már előállt egy null-emissziós városi busszal, de az még egy sorozatgyártásban készülő modell elektromos hajtáslánccal felszerelt változata volt.

Az új Kamaz radikálisan eltérő formatervvel és nagyobb karosszériával készült. Hatalmas, fekete sávba süllyesztett lámpatesteivel úgy néz ki, mint egy boxer kutya, emblémája pedig leginkább egy sörnyitóra emlékeztet. Ennek ellenére kiemelkedő a megjelenése: nem lehet elmenni mellette szó nélkül, meg kell bámulni, fel kell rá szállni és meg kell tapogatni. Nem csoda, ha a Busworld Russia kiállításon ezt a járművet keresték fel a legtöbben.

A lényeg természetesen ennek ellenére láthatatlan marad. A jármű lítium-titanát akkumulátorokkal szerelték, melyek ultragyors töltéssel 8 perc alatt is feltölthetőek. A Kamaz szerint élettartamuk 10 év, vagy 10 ezer tölté-kisütési ciklus lehet.

A most bemutatott prototípusra még rengeteg teszt vár, de könnyen lehet, hogy a Kamaznak sikerült maradandót alkotnia az elektromos hajtással szerelt járművek terén. Bármi is legyen a prototípus jövője, az orosz gyártónak legalább a fejlesztések terén sikerült utolérnie a piacot, annak ellenére, hogy jelenleg még nincs olyan terméke, amely alkalmas lenne az európai piacra. Ki tudja, lehet, hogy éppen ez az autóbusz nyithatja meg a cég számára a uniós piacokat?