Új, emeletes hibrid autóbuszokhoz használható alvázat fejlesztett a Volvo. A prototípusra pedig az angol Wrightbus készítette el a karosszériát.  Az új alvázat a sikeres 7900-as, elektromos-dízel hibrid hajtáslánccal szerelt típus alapján fejlesztették ki, azonban jóval erősebb elektromos motorral és nagyobb, 19 kWh teljesítményű akkumulátorcsomaggal készült.

Az új Volvo B5LHC elektromos üzemmódban 7 kilométert képes megtenni feltöltés nélkül, de az akkumulátorok töltéséhez menet közben a fékezési energia visszanyerés is hozzájárul. Az energiatároló csomagok töltése ugyanakkor a Volvo 7900-ashoz hasonlóan pantográfos áramszedővel, felső vezetéken keresztül történhet.

Az autóbuszt I-shit automataváltóval szerelték, emellett süllyeszthető padlószinttel és elektromosan vezérelt tárcsafékekkel rendelkezik. A kétajtós jármű összesen 87 ülőhellyel rendelkezik, a székek nagy része (43)  ugyanakkor az emeleten található, ezért a hosszabb utazásra felszálló utasoknak érdemes inkább fent helyet foglalni.

A prototípust utasokkal együtt Londonban tesztelik. Ha beválik, akkor sorozatgyártásban is készülhet az emeletes buszok számára fejlesztett hibrid alváz.