Az elektromos hajtáslánccal rendelkező kukásautók feltehetően szép jövőnek néznek elébe, hiszen ez tipikusan az a szegmens, ahol ki lehet használni a regeneratív fékezés (fékenergia-visszanyerés) előnyeit. Minderre korábban Bartha István, a magyar elektromos kukásautó fejlesztője hívta fel a figyelmünket. Ráadásul amellett, hogy a fékezéssel az akkumulátorokat is tölthetik a null-emissziós hulladékgyűjtő autók, még csendesek is, hiszen az elektromotornak alig van hangja.
A kínai BYD hosszú ideje foglalkozik az elektromos haszonjárművek fejlesztésével, azonban a null-emissziós teherautókkal főként csak Kínában volt jelen. Úgy tűnik ebből a szempontból ez az év fordulópont lesz, ugyanis a cégcsoport májusban négyféle kis- és közepes teherbírású teherautót mutatott be az Egyesült Államokban. A legkisebb, T5-ös típusjelzést viselő haszonjárműre ráadásul nem sokkal később 27 darabos megrendelés érkezett Kaliforniából.
A BYD úgy döntött tovább fejleszti a kínálatot és nemrég bemutatta a kukásautós kivitelt is. A kínaiak egyelőre kevés részletet árultak el a modellről, annyit viszont már most is lehet tudni, hogy 188 kWh teljesítményű akkumulátorcsomaggal szerelték. A Nissan Cabstrarra és az Isuzu N-szériájára kísértetiesen hasonlító jármű 160 kilométer megtételére lehet képes egyetlen feltöltéssel. A lemerült akkumulátorokat pedig 2,5 óra alatt lehet teljesen feltölteni. A BYD szerint az új kukásautó 58 százalékkal csökkenti az egy kilométerre vetített üzemeltetési költségeket.
A BYD az év második felében jelentette be, hogy közel egymilliárdos állami támogatásból megépíti első európai buszgyárát Komáromban. A tervek szerint a hazai gyárban évente kétszáz elektromos buszt szerelnének össze. Az üzembe már folyamatosan keresik a munkatársakat.