Az egyedi formatervvel rendelkező Ikarus 303-ast az 1959-es Budapesti Ipari Vásáron mutatták be. Az autóbuszt az a Finta László tervezte, aki többek között a világhírű Ikarus 200-as típuscsalád formatervét is megálmodta később. A 8,66 méter hosszú 2,85 méter magas és 2,5 méter széles modellt elsősorban a kisebb csoportokkal történő buszos utazások igényeinek megfelelően készítették el.
A busz kis befogadóképességgel rendelkezett, hiszen mindössze 37 utasülés volt a fedélzetén, ennek ellenére a kor színvonalához képest magas komfortot képviselt. Mi sem bizonyítja mindezt jobban, mint hogy laprugó helyett már légrugóval és független kerékfelfüggesztéssel rendelkezett. A légrugó csak később lett a sorozatgyártású Ikarusok szériafelszereltsége. A jármű hajtásáról egy 120 lóerős, Csepel-motor gondoskodott, melyhez egy 5+1 sebességes kézi váltó csatlakozott.
A 303-as ismertetőjegyei közé tartoztak a második tengelynél található lekerített kerékjárati ívek, valamint a széles, kifelé nyíló utasajtó, illetve az oldalablakok fölé beépített panorámatetők. Ennek köszönhetően az utastér jó adag természetes fényben részesülhetett az utazások ideje alatt. A 303-as volt az első biztonsági borulókerettel készített magyar autóbusz, melynek köszönhetően nagyobb biztonságot nyújtott az utasok számára.
A modellből mindössze 9 darab készült, sorozatgyártásáról végül lemondtak a sok újszerű megoldás miatt, emellett bizonyos főegységek szériagyártása is kérdéses volt. A 303-asok sorsa sajnos ismeretlen, információink szerint sajnos nem maradt fenn megmentett darab belőle.