Bár nem sok idő telt el azóta, hogy a Toyota bejelentette, elindítja saját fejlesztésű, hidrogén-üzemanyagcellás autóbuszának sorozatgyártását, most újabb világszenzációval állt elő  japán gyártó. A cég úgy döntött, hogy technológiájával az áruszállításban is szerencsét próbál.

A Toyota első, melléktermékként vizet kipöfögő modellje, a Mirai személyautó volt. Majd jött az üzemanyagcellás városi busz, melyből várhatóan legalább 100 fog közlekedni Tokió útjain, a 4 év múlva megrendezendő olimpián. A cég hosszú ideje vallja, hogy a hidrogén-üzemanyagcellás technológia a járműfajták széles választéka számára kínálhat megoldást a nulla károsanyag-kibocsátáshoz.

A japán multi most úgy döntött, megvalósíthatósági tanulmányt végeztet egy kaliforniai céggel annak érdekében, hogy kiderüljön, használható-e ez a technológia a nyerges vontatók terén. A  Toyota a tanulmány további részleteiről, illetve a hidrogénalapú társadalom fejlődéséről ígérete szerint a következő hónapokban szolgál majd további részletekkel.

Bestcars