Egyre ígéretesebb irányt vesznek az orosz elektromos busz fejlesztések. Nemrég éppen a Kamaz mutatott be egy alacsonypadlós, null-emisszió kibocsátással rendelkező városi buszt. Ezúttal pedig a LiAZ jelentette be, hogy elektromos autóbuszt készített a moszkvai városi tömegközlekedési vállalat (Mosgortrans) számára, mely hamarosan megkezdi a jármű tesztelését.

A LiAZ 5292-es autóbusz a Moszkvai Technológiai Egyetem, illetve a német Siemens közös, szakmai támogatásával valósult meg. Utóbbi ráadásul olyan fontos eszközöket adott a buszhoz, mint például az elektromos vezérlő egység, vagy éppen a szoftver.

Az új orosz elektromos buszban 27 ülőhely és 63 állóhely található. A második ajtónál pedig egy kerekesszékkel és egy babakocsival utazó személynek elegendő peronrészt alakítottak ki. A mozgássérült utas számára olyan rögzítő pontokat helyeztek el, melyek meggátolják, hogy menet közben előre, vagy hátra guruljanak a kerekesszékesek.

A járművet lítium-mangán akkumulátorokkal szerelték, melyek legalább 5 ezer töltést vagy kisütést viselnek el teljes élettartamuk alatt. Az autóbusz egy feltöltéssel 200 kilométert tud megtenni, ami jelen pillanatban átlagos hatótávnak számít a városi, tisztán elektromos hajtású buszok között.