A svéd és a kínai gyártó együttműködése 2006-ra nyúlik vissza, amikor bemutatták az első Scania alvázra épített A30-as, Higer gyártmányú autóbuszt. Később azonban már nem csak ezt, hanem a közös fejlesztésű Scania Touringot is Kínában kezdték gyártani.
A Shanghaj mellett található Szucsou város ipari parkjában felépített új üzem 22 ezer négyzetméteres alapterülettel rendelkezik. Összehasonlításul a gyár egyharmaddal nagyobb hazánk legnagyobb alapterületű (15 ezer négyzetméter) Tescójánál. A hatalmas méretek ellenére az új üzem egyelőre 1000 darabos éves kapacitással rendelkezik, ami naponta négy buszt jelent egy műszakban.
Mindkét fél szerint szükség volt az új gyár felépítésére, mert így egyrészt javulhat a termelékenység, másfelől pedig a minőséget is tovább tökéletesíthetik. Utóbbival kapcsolatban már eddig sem találtunk kivetnivalót. Három éve épp a Borsod Volán-os Scania Higer Touringokat nézhettük meg személyesen.
Persze a svéd-kínai páros nem csak Magyarországra, hanem még további 39 exportpiacra adott el buszokat, összesen 2500 darabot. Ez szép teljesítmény ahhoz képest, hogy az 1998-ban alapított Higer csak 2009-ben kapta meg a kínai államtól az exportjogosultságot. Az új üzem felépítését teljes mértékben a kínai fél finanszírozta, de a 250 új munkatárs felvételéről is a Higer gondoskodott.
A vadonatúj gyárban csak az exportra készülő Scania Touring, illetve a Scania Higer A30-as buszok készülnek majd. A járművekhez való alvázak nagyobb része Svédországból, kisebb része pedig Brazíliából érkezik.