A fővárosi hibrid buszok története még 2015. március elsején indult, amikor a BKK alvállalkozójánál, a T & J Busz Projekt Kft.-nél forgalomba állt 28 darab, Volvo 7900A típusú autóbusz. Tavaly nyáron ugyanakkor az alvállalkozó offshore háttere miatt a BKK felmondta a szerződést és a csuklós, BKK specifikus flotta gyakorlatilag parkolópályára került.
A T&J Busz Projekt Kft. az összes alvállalkozó közül a legmagasabb, 934 forintos kilométerdíjat kért a hibrid buszok üzemeltetéséért. Így a BKK-nak lényegében közel 100 forinttal többe egy-egy hibrid busz, más, Euro 6-os dízel üzemű csuklós buszokhoz képest.
A BKV néhány nappal ezelőtt írt ki 25 darab használt, szóló kivitelű hibrid busz beszerzésére. A kiírás szerint a megvásárolandó flottának homogénnek kell lennie, azaz egy márkától érkező modellekből szükséges állnia. A tenderen minimum 10, de maximum 15 darab autóbusz, opcionális megvásárlására is ajánlatot kell tennie a jelentkezőknek. Az ajánlatokat február 15-ig lehet benyújtani.
Nagy kérdés, hol vannak éppen most elfekvőben hibrid buszok, az viszont biztos, hogy Bécs éppen nemrég selejtezett le hároméves, Volvo 7900-as gyártmányú autóbuszokat. Igaz, az osztrák fővárosban csak hat darab ilyen autóbusz volt szolgálatban, tehát az ajánlattevőknek még nyújtózkodniuk kell további járművekért. A hiányzó mennyiség egy része azonban lehet Lengyelországból jön majd, hiszen ott nemrég került eladósorba 10 darab Volvo, szóló hibrid busz.