A spanyolországi Navarre-sivatag az északi szélesség 42., a nyugati hosszúság 1. fokán fekszik – az utóbbit pedig elég keleti hosszúságként, mínusz egy foknak meghatározni, hogy megkapjuk a Nissan Navara új különkiadásának a nevét.
Amilyen nyakatekert a névadás, annyira nincs túlbonyolítva maga a termék. A kizárólag duplafülkés kivitelben kínált termék a Tekna felszereltségi szintre épül, és egy sor alapáras finomságot tartalmaz.
Ilyen a fekete bukókeret, ami valójában persze csak dísz, amire kiegészítő LED fényszórókat szereltek. Oldalt hasonló fekete védőrudakat találunk, alattuk 18 colos, hatküllős, szintén fekete felniket, a platót pedig gázteleszkópos burkolat fedi, fekete vagy fehér színben.
Az áruk, szerszámok, csomagok nem csak biztonságosan, de rendezetten is szállíthatók, a platóbélés mellett előre-hátra mozgatható rendszerező / térosztó elem javítja a praktikumot.
Az utastérben komoly kényelmi extrákat találunk, bár ezek tényleg extrák, azaz itt is felárasak: nyolc irányban motorosan állítható, fűthető bőrülések, motoros állítású napfénytető, vonóhorog, differenciálzár, teljes méretű pótkerék szerepel az opciós listán.
A Nissan Navara Trek-1° is gyöngyházfehérben vagy metálfeketében kapható. A 160 lóerős dízel csak kézi váltóval kérhető, a 190 lóerős kivitelhez (mindkettő ugyanarra a 2,3 literes blokkra épül) hétfokozatú automata is társulhat. Az összkerékhajtás alapáras.
Az egyéb vezetőtámogató és biztonsági rendszerek megegyeznek a modell Tekna kiviteléhez egyébként is kínált megoldásokkal.