A projekt célja, hogy felfedezzék milyen előnyei lehetnek a motorok szempontjából az újkeletű technológiának. A motorgyártás terén korábban már a Scania is kacérkodott a 3D-s nyomtatással.
A tesztpéldány egy négyhengeres, DTI 5-ös dízelmotor, melynek hajtó karjait, valamint a vezérműtengely csapágyait is 3D-s nyomtatással állították elő. A francia cég szakemberei szerint ezzel az eljárással 25 százalékkal, vagyis legalább 120 kilóval sikerült csökkenteni a motor súlyát.
A DTI 5 típusú motorokat a Renault Trucks a közepes teherbírású D-szériába építi be. Az erőforrás Euro 6-os változatban, 210 és 240 teljesítményszintekkel áll jelenleg a megrendelők rendelkezésére.
A hagyományos DTI 5-ös erőforrásoknál 200-al kevesebb alkatrészt tartalmazó kísérleti motor eddig 600 órát teljesített a próbapadon. A Renault Trucks nagy reményeket fűz a technológiához, ugyanis ha beválik, akkor egyes alkatrészeket akár az üzemeltetők is előállíthatnak majd a járművekhez. Persze, ez még egyelőre távoli jövő, de ha sikeres lesz a tesztüzem, akkor az valóban forradalmasíthatja a motorgyártást.