Alighanem megérkezett a francia válasz a németek tavaly bejelentett elektromosfurgon-fejlesztésére. Mint ismeretes, a Volkswagen az új Crafter kapcsán adta hírül, hogy lesz belőle nullemissziós hajtással szerelt változat is. Nem sokat kellett várni a konkurencia válaszára. A Renault ma sajtóközleményben tudatta a világgal, hogy év végétől már elektromos hajtással is kérhetik a megrendelők a Mastert.
A csendes üzemet kínáló furgont 33 kWh teljesítményű akkumulátorcsomaggal, valamint a Zoéből ismert R75-ös elektromotorral fogják gyártani a tervek szerint. Az erőforrás egyelőre egyféle, 76 lóerős (57 kW) teljesítménnyel lesz elérhető, hatótávja pedig 200 kilométer körül alakul. A gyártó közlése szerint a jármű energiatároló egysége fali töltőn, úgynevezett WallBoxon keresztül 7 óra alatt lesz teljesen feltölthető.
Az elektromos Master mellett hamarosan piacra kerül a megújult Kangoo ZE is, mely 60 lóerős elektromos motorral és 33 kWh teljesítményű akkucsomaggal készül. A frissítésnek köszönhetően a környezetbarát kisfurgon hatótávja 170-ről 270 kilométerre nő.
A Masterrel kiegészülve a francia gyártó már négy elektromos haszonjárműmodellel büszkélkedhet. A Renault kínálatában eddig a Kangoo ZE, a Twizzy Cargo, valamint az áruszállítós Zoé képviselte a nullemissziós vonalat.