Az elmúlt évben szinte folyamatosan lehetett hallani arról, hogy a metrópótlás kapcsán miért nem sikerül a BKV-nak buszt beszereznie. A társaság ugyanakkor tavaly 108 darab autóbuszt helyezett forgalomba, melyek az elektromos és a török midibuszokat kivéve gyakorlatilag különösebb sajtófelhajtás nélkül jelentek meg Budapest útjain.
Magyar buszokkal erősített a BKV
2015 decemberében és 2016 januárjában 28 darab Modulo M108D típusú busz állt forgalomba. Ez a típus korábban Ikarus 127V2 néven került a BKV-hoz és elődjéhez hasonlóan PKD-konstrukcióban gyártották. Ez annyit tesz, hogy a gyártó, vagyis a MABI csak a jármű karosszériáját készítette el, a fényezést, a belső tér kialakítását azonban a BKV Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság munkatársai végezték.
Ebből a típusból 28 darab érkezett a tavalyi év első hónapjáig a BKV-hoz. 2016 első felében ugyanakkor további 22 darab új, immáron a gyártó által összeszerelt Modulo M108D autóbusz állt forgalomba, rendelkezésre tartásos konstrukcióban. Ez annyit jelent, hogy a gyártó egy bizonyos időszakra gyakorlatilag bérbe adja a saját autóbuszait.
Ugyancsak a MABI-tól érkezett még 20 darab új, alacsonypadlós, kompozit szerkezetű, elektromos Modulo C68E típusú autóbusz, melyek főleg a budai vonalakon közlekednek. A járművek a már elaggott Ikarus 405-ösöket váltották.
Törökország is favorit volt
A külföldi gyártmányok közül főleg törökországi import buszokról beszélhetünk. A BKV a korábbi kedvező üzemeltetési tapasztalatokra hivatkozva lehívott egy keretszerződésben foglalt, 30 darabra szóló opcionális mennyiséget, így 2016 utolsó negyedévében 15 darab új Mercedes Conectóval bővült a társaság flottája. Ennek köszönhetően további 15 új török gyártmányú busz érkezhet a társasághoz.
Továbbá egy 2015-ös rendelkezésre tartásos tendernek köszönhetően a BKV-hoz tavaly 23 darab Mercedes-Benz Conecto G típusú csuklós autóbusz is érkezett, melynek köszönhetően 68 darabra nőtt a BKV Conecto flottája. A török történet itt még nem ért véget, hiszen szintén 2016-ban 16 darab Karsan ATAK típusú, török gyártmányú autóbusz állhatott forgalomba Budapesten. Ezeket az autóbuszokat még a BKK vásárolta, a BKV csak üzemelteti őket.
2016-ban magántulajdonban lévő közlekedési szolgáltatók is vásároltak új buszokat. A VT-Arriva összesen 50 darab Mercedes-Benz Conecto G csuklóst vett. A 2015 decembere és 2016 december végéig tartó időszakban mindent összevetve 174 darab új autóbusz állt forgalomba Budapesten. A BKK alvállalkozóit tekintve idén legalább 100 új busszal találkozhat a fővárosi utazóközönség.