Utoljára ősszel jártunk a polgári Csirketelepen, de szerencsére Tóniék rendszeresen ellátják az Ikarusra éhes olvasókat táplálékkal. Most épp egy Ikarus 55-öst újítanak fel, egészen az alapoktól, erről készítettek egy gyors helyzetjelentést.
Vigyázat, szókimondó szöveg!
Az Ikarus 55 a gyár egyik legismertebb és legsikeresebb távolsági és turistabusza volt, amelyet 1954 és 1973 között gyártottak. Gyakori becenevei a „faros” és a „Bözsi”, melyeket a busz a jellegzetes hátulsó, motorszekciójának köszönhet. Az 55-ös az Ikarus 66-os városi autóbusz testvértípusa.
Összesen 7466 darabot készítettek belőle, Csepel D-614-es vízhűtéses blokk hajtotta, az 55-ös súlya 9,5 tonna, ülőhelyek száma maximum 45.