A Volkswagen világszerte összesen 480 064 jármű kulcsát adhatta át vásárlóknak tavaly, ami 11,4 százalékos növekedésnek felel meg a megelőző évhez (430 900 db) viszonyítva. Nyugat-Európában a német gyártó 329 400 darabra (+15,7 százalék) növelte eladásait.
A legsikeresebb típus a T6-os volt, melyből 199 700 darab fogyott tavaly. Sokan vették még a Caddy-t is, melyből összesen 162 800 példányt vásároltak. Igazából ez volt ez a típus, melyre a legnagyobb mértékben nőtt a kereslet 2015-hoz képest (+22,6%). Népszerű volt még az Amarok is 69 200 darabbal, a generációváltáson áteső Crafterből pedig 48 400 darabot vásároltak.
Mindenütt jó, de legjobb otthon
A hazai piacnak számító Németországban a Volkswagen legalább 124 ezer haszonjárművet szállított ki tavaly. Emellett Olaszországban izmos, mint 46 százalékos növekedést produkált a márka 11 400 darabos eladásával, de Spanyolországban is legalább 13 400 új Volkswagen haszonjármű talált gazdára. A franciák 19 300, az angolok pedig 50 100 darab új VW-márkás haszonjárművet vásároltak. Ugyancsak sikeres volt a márka Kelet-Európában is, ahol 36 500 darab, könnyű teherbírású VW-t értékesítettek. Ez 16,9 százalékos növekedésnek felel meg.
A márka értékesítése Észak-Amerikában, Afrikában, az ázsiai/csendes-óceáni térségben, valamint a Közel-Keleten is nőtt. A Volkswagen kiszállításai csupán Dél-Amerikában csökkentek tavaly, ahol 12,7 százalékkal kevesebb, összesen 32 300 könnyű haszonjármű és pick up (2015: 37 000 darab) talált gazdára. Ennek oka jórészt e régió kevéssé stabil gazdasági környezetében keresendő.