Amikor egy ilyen gyönyörű állapotban lévő magyar gép tűnik fel a neten, mindenkiből előtörnek az emlékek.
„Imádtam. Na ennek nincs párja. Bárhol elmegy, persze csak addig, amíg nem kortyol a lápból. Naponta használtam.”
„Az a jellegzetes kattogós alapjárati hang…. Elnyűhetetlen technika, kiváló Magyar mérnöki szaktudás- Ez a Csepel! Hol lesznek a mai teherautó-csodák 30-40 év múlva? Ezeknek a régi autóknak még van arca, karaktere. Igazi egyéniségek! :)”
Még sorolhatnánk a kommenteket, de valószínűleg az olvasók között is akad olyan, akinek van valamilyen emléke a Csepelekről.
„Az első Csepel teherautó 1950. április 3-án készült el, a 344-es Csepelt, vagy ahogy a honvédségnél elterjedten becézték, a „Csepzont” a D-350 -es tehergépjármű felváltására tervezték Tervezésénél főleg a katonai szempontokat vették figyelembe, de nem hagyták figyelmen kívül a gyengélkedő magyar szállítókapacitást és gyártóipart sem, ezért kompromisszumok sorozatát tartalmazza.
Hagyományos felépítésű gépjármű, az előkamrás nagyon jól sikerült dízelmotor az acéllemezből, hegesztéssel készült létraalváz elején hosszában beépítve található. Mögötte az 1+2 személyes vezetőfülke, amögött pedig a felépítmény található” – Csepel-sziget.hu