Ahogy korábban beszámoltunk róla, a Volánbusz Zrt. októberben 180 darab alacsonypadlós autóbuszra írt ki tendert. A közbeszerzési értesítő szerint ezen győztesnek hirdették ki az Ikarus EAG Kft.-t, vagyis a Modulo M 168D gyártóját. A szerződés összköltsége 15,372 milliárd forint, eszerint egy autóbusz vételára 85,4 millió Ft-ra jön ki, ami valamivel kedvezőbb, mint amit egyes külföldi gyártmányokért kellene fizetni.

A győztes kiválasztásánál döntő súllyal esett latba a buszok nettó vételárára, de ugyancsak fontos szempont volt még a járművek javításához szükséges pótalkatrészek ára is. További követelmény volt, hogy a buszok üzemanyag-fogyasztása nem lehet nagyobb 64 liter/100 kilométeres értéknél.

A győztes ajánlattevő vállalta, hogy az autóbuszokra 24 hónapos, teljes körű garanciát biztosít. Ráadásul a kicserélt vagy kijavított fő darabokra vonatkozóan a jótállási és szavatossági idő újrakezdődik azon a napon, amikor a Volánbusz számára kielégítő módon a csere vagy a kijavítás megtörténik. Ilyen fődaraboknak számít többek között a motor, a nyomatékváltó, a futómű, a kormánymű, vagy éppen a csuklószerkezet.

Az Ikarus EAG Kft-nek a Scaniát, az MAN-t és a Mercedeseket forgalmazó EvoBust sikerült kiütnie a közbeszerzésen. Rossz nyelvek szerint a győztes nem lesz képes 210 nap, vagyis nagyjából 7 hónap alatt leszállítani a járműveket, ugyanakkor az is igaz, hogy egy esetleges csúszás nem jönne jól az Ikarus EAG-nak, hiszen késedelmes teljesítés esetén naponta 150 ezer forintot kell fizetniük buszonként a Volánbusznak.

Biztos felmerül a kérdés, hogyan létezhet az Ikarus EAG Kft. azok után, hogy a mátyásföldi gyárat 2007-ben bezárták. Nos, a céget az Evopro-csoport megvette és a jelenleg elérhető céginformációk szerint az Ikarus EAG Kft-nél 181 fő van alkalmazásban. Hogy ne legyen egyszerű a képlet, a régi, nagy Ikarus márkanév más tulajdonosnál, Széles Gábor érdekeltségében van.