A 10 millió eurós kísérleti projektről nemrég írt alá szándéknyilatkozatot a MAN Truck & Bus, valamint a Bécsi Agrártudományi Egyetem a 15 nagyvállalat támogatását élvező Council für nachhaltige Logistik (CNL) kutatócsoportjával. Az aláírási ceremónián Christian Kern osztrák szövetségi kancellár és Jörg Leichtfried közlekedési miniszter is részt vett.
A tárcavezető szerint az elektromos járműveket a hulladékgazdálkodásban is be lehet vetni, de nagyszerűen lennének alkalmazhatók akár tűzoltóautóként is. Leichtfried egy tanulmányt idézve rámutatott, hogy az elektromos mobilitás potenciálisan 30 ezer munkahelyet teremthet és három milliárd euró hozzáadott értéket hozhat létre Ausztriában.
Az MAN (ejtsd „emáen”) idén kilenc, a nagyobb áruházláncoknál forgalomba állított elektromos teherjárművel kezdi meg a tesztüzemet, elsősorban belvárosi forgalomban. A teherautók optimális üzemi körülmények között 200 kilométeres hatótávval rendelkeznek, kedvezőtlen körülmények esetén pedig minimum 120 kilométert tudnak megtenni. A járművek gyorstöltésének időtartama egy óra.
A német cég szerint az általuk értékesített elektromos teherjárművek száma elérheti a 250-et, 2021-re pedig a sorozatgyártás üteme évi ezer darabra nőhet. 2019-ben pedig az MAN elektromos városi autóbuszt mutat be, mellyel tovább bővülhet a cég nullemissziós portfóliója. Ezzel egyébként meglehetősen későn lépne piacra, hiszen már több versenytársa is rendelkezik elektromos városi autóbusszal.