A járműveket főként az üzem területén belüli áruszállításra használják. Egy nyergesvontató ugyanakkor a gyár és Stráž nad Nisou közötti 120 kilométeres útvonalon közlekedik oda-vissza, hetente 12 alkalommal. A cégcsoport számításai szerint ily módon 16 tonna szén-dioxiddal kevesebb kerül a levegőbe évente csak ezzel az ingázó kamionnal.

A teljes, négydarabos flotta tekintetében elmondható, hogy a 30 százalékkal olcsóbban tankolhatók, emellett legfeljebb 90 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot és közel 25 százalékkal kevesebb szén-dioxidot pöfögnek a levegőbe. A zöld Scania teherautók üzemanyag-felhasználása átlagosan 50 kg/100 km, de szélsőséges üzemi körülmények között ennél magasabb lehet. A járművek üzembe állítását két hónapos tesztüzem előzte meg és a kedvező tapasztalatokon felbuzdulva döntöttek az üzembeállításuk mellett.

skoda-cng-trucks-ev-factory-1

Nem ezek az utolsó környezetbarát teherautók a cseh gyártónál, ugyanis hamarosan 25 méteres szerelvények is forgalomba állhatnak a károsanyag-kibocsátás további csökkentése érdekében. Csehország csak néhány vállalat számára engedélyezte az extra hosszú kamionok alkalmazását, szinte természetes, hogy ezek között van a nemzeti GDP-t növelő Škoda is.

A hosszabb nyerges szerelvényeket kijelölt útvonalakon használják majd a gyár és a beszállítók közötti fuvarozáshoz. A Gigaliner becenevet viselő szerelvények 150 köbméternyi árut, vagyis egy átlag kamionnál 50 százalékkal több rakományt képesek elszállítani.  A Škoda ezáltal a Mladá Boleslav és Rokycany közötti 292 kilométeres útvonalon a szerelvények számát heti 53-ról 35-re csökkentheti, ami évente 250 ezer kilométerrel kisebb futásteljesítményt eredményez. Ennek további előnyeként a szállítási költségek is csökkenhetnek.