Tegnap adtunk hírt arról, hogy Győrben már tesztelik az új magyar autóbuszt, az alacsony belépésű Credo Econell CiTY 13-at. Ahogy a típusnév is utal rá, ez a modell 13 méter hosszú, ami ritkaságszámba megy a kéttengelyes, szóló, városi kialakítású buszoknál. Ezért különleges ez a jármű, és a gyártónál azt remélik, kedvező lesz a piaci fogadtatása. Az autóbusz kapcsán megkerestük néhány kérdéssel a Credo buszokat gyártó és fejlesztő, győri székhelyű Kravtexet.

Többek között arra voltunk kíváncsiak, hogy a modellt Budapesten is kipróbálják-e. Ezzel kapcsolatban azt a tájékoztatást kaptunk, hogy egyelőre még nem ajánlották fel a magyar fővárosnak az új modellt, de nincs kizárva, mivel egy évvel ezelőtt nagyon kedvező volt a fogadtatása a 12 méteres Econell CiTY-nek Budapesten.

Credo Econell 13 CiTY - 6

A Credo ugyanakkor nem tervezi, hogy rövid időn belül piacra lépne új fejlesztésű csuklós busszal, mely akár az Econell CiTY-ből is készülhetne. A cég csak akkor határozza magát erre el, ha a nemzeti buszgyártási cselekvési programban hangsúly helyeződne a csuklós buszokra. Ettől függetlenül a Kravtexnek elég referenciája van a csuklós buszok fejlesztésére és gyártására, tehát nem zárható ki, hogy a jövőben esetleg új csuklóssal egészül ki a modellpaletta.

A hajtásláncok terén egyelőre nem várható változás. A Kravtex jelenleg csak és kizárólag dízelüzemű buszokat gyárt. A cég 2014-ben kezdte meg az Euro 6-os besorolású motorok beépítését, ami költséges és időigényes folyamat volt. Ráadásul nemcsak új motorokat, hanem ZF sebességváltókat és elektronikus vezérlésű fékrendszereket is bevezettek. A Credónál egyelőre várakozó állásponton vannak az alternatív hajtásláncokkal, mivel szerintük még a piac részéről zajlik az útkeresés ebben a témában.

A cég szerint ugyanakkor jelenleg a dízelüzemű járműveknek az elővárosi, regionális és távolsági kategóriában nincs alternatívája, a Credo pedig éppen ezekben a szegmensekben erős, ezért a cég továbbra is ilyen kategóriájú buszokra összpontosítja erőforrásait.