Az Alstomról idehaza valószínűleg sokaknak a metró jut az eszébe. Ez nem véletlenül van így, a francia cég leginkább a kötött pályás közlekedési eszközök, azon belül is a metrók és villamosok gyártásában volt eddig érdekelt. Úgy tűnik, a cég szívesebben tenné termékeit gumikerekekre, ugyanis nemrég bemutatta az Aptis koncepció buszt.

A modell nem meglepő módon távoli rokonságban áll a villamosokkal, mely leginkább a vezetőkörnyezet kialakításában, illetve a belső elrendezésben köszön vissza. Az autóbuszt a villamosokhoz hasonlóan magasra épített vezetőállással látták el, a sofőr kabinja oldalfaltól oldalfalig ér.

Az első tengely közvetlenül a vezetőtér alatt kapott helyet, a második tengelyt pedig egészen a jármű hátuljáig kitolták. Az eredmény egy teljesen sík padlófelület lett, mely leginkább az utasok kényelmét szolgálja. Érdekesség, hogy mindkét tengely kormányzott, ennek köszönhetően a busz kanyarodási folyosója 25 százalékkal kisebb egy normál városi buszénál.

alstom_2017

Pedig méretügyileg nagyon is normálisnak tekinthető: 12 méter hosszú, 2,55 méter széles és 3,1 méter magas. Bár a prototípuson két széles utasajtó van, a gyártó szerint akár három beépítésére is van hely a kasztniban anélkül, hogy hozzá kéne nyúlni a null-emissziós hajtáslánchoz.

Az Aptist 180 kW-os maximális teljesítménnyel rendelkező elektromos motor hatja. Akkumulátorai gyorstöltéssel 5 perc alatt, míg lassú töltéssel egy éjszaka elteltével újra menetkészre tölthetők. Egy feltöltéssel 200 kilométer megtételére képes, ami megfelel a jelenleg a kategóriában uralkodó értéknek.

alstom_2017_c

20 négyzetméteres utasterét strapabíró anyagokból alakították ki, hogy megfeleljenek a nagyvárosi kihívásoknak. Talán nem véletlen, hogy éppen a francia főváros mutat érdeklődést a modell iránt. Párizsból már a fő közlekedésszervező cég, a STIF, valamint a RATP is bejelentkezett a jármű tesztelésére.

A buszok és a villamosok keresztezése nem új keletű dolog, hiszen korábban az Iveco már jelentkezett hasonló tanulmány autóbusszal.