Az ASA-30 teherautónak egyelőre nincs alternatívája az orosz piacon. A Kamaz 5387-es alvázra épülő járművet úgy tervezték meg, hogy mentési helyzetekben a frontvonalban tudjon dolgozni. Feladati rendkívül sokrétűek: egy esetleges baleset esetén képes az egészségügyi munka támogatására, emellett a kisebb tüzek oltására is kiválóan alkalmas lehet.
Emellett egyfajta előkészítő járműként is be lehet vetni, hiszen felszereltségének köszönhetően el tudja látni a baleset helyszínére érkező mentő- és tűzoltóegységeket a szükséges energiával is akár. Az ASA-30-as mentőjármű kisebb és nagyobb szerencsétlenségek esetén is bevethető, hiszen daruval, áramtermelő generátorral és nagy teljesítménnyel rendelkező reflektorokkal is ellátták.
A mentőjármű összkerékhajtással és terepgumiabroncsokkal rendelkezik, ennek megfelelően off-road terepen is kiválóan megállja a helyét. A járművet elektromos csörlővel is felszerelték, így a személyautók mentésénél is hasznát lehet venni.
Az ASA-30 mentőjárművet nemrég innováció díjjal tüntették ki Oroszországban, elismerve a speciális jármű sokrétű felhasználhatóságát. A Kamaz az utóbbi időben rákapott az ilyen jellegű teherautókra, nemrég ugyanis egy speciális felépítménnyel szerelt mentő teherautót mutatott be.