A Rába-Heros tűzoltóautót (helyesebben a Heros-Rába gyártmányú Aquadux-X 4000-es gépjárműfecskendőt) tavaly tettük próbára a Rábaringen. Azóta keveset hallottunk felőle, igaz, lassan minden nagyobb városban feltűnik belőle egy-egy darab idehaza (fenti kép).

A három évvel ezelőtt bemutatott tűzoltóautót Kengyel Kristóf tervezte újra, aki egyfajta hobbiként szívesen frissíti fel az autóbuszok és teherautók formatervét. Az akár facelift-nek is hívható módosítás nagyon is reális alapokon nyugszik. A látványterven szereplő járművön az eredetihez képest több a külső, aerodinamikai burkolat, mely az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást hivatott elősegíteni.

Fotó: Kengyel Kristóf

Vagányabb és szebb lett az új magyar tűzoltóautó. Szerző: Kengyel Kristóf

A tervező megkülönböztető jelzéseket a tetőbe integrálta, de a hűtőrácsra is került villogó. A legfontosabb változtatás azonban a még Renault Midlum teherautóból örökölt lámpatest alakján fedezhető fel, az ugyanis valamelyest keskenyebb lett, emellett fekete keretet kapott, melybe belekerültek a kicsi, kerek fényszórók. A megoldás hasonló a Tatra Terrno 2009-es facelifjéhez.

Fotó: Kengyel Kristóf

Fotó: Kengyel Kristóf

A tervezet nemcsak a teherautó dizájnját frissítette fel, hanem ötletes megoldásoknak is helyet adott. Ilyen például a hátsó fülkeajtók alatt található integrált lépcső, valamint a LED-es vízszintjelző is, mely így akár távolról is jól látható. Az átgondolt dekoráció pedig tovább javítja a Rába-Heros tűzoltóautó összképét.

Kengyel Kristóf terve jól bizonyítja, hogy néhány apró módosítással máris karakteres és egyedi formavilág hívható elő, az egyébként Renault főegységekből építkező magyar, nemzeti tűzoltóautóból. Ezek a megoldások egyelőre sajnos csak digitális formában léteznek. Még nincs arról szó, hogy a tűzoltóautó összeszerelését végző BM Heros esetleg felhasználná ezeket a módosításokat.