A Szellemvárosok Youtube-csatornájáról nem először közlünk videót, több érdekes, értékes elhagyott járművet mutattak már be, és ez ebben az esetben sincs másképp.

„A busz egy Isten háta mögötti zsákfaluban bújik meg, és még a legnagyobb Ikarus fanok sem sejtették, hogy a jármű a mai napig létezik. Ugyanis a leselejtezett buszok általában „vágóhídon” végzik, de nem egyedi eset, hogy magánszemélyek is vásárolhatnak forgalomból kivont Ikarust, de persze csak kasztnit, motor nélkül. A buszt egy nézőnk segítségével találtuk meg, a helyszínre érve pedig egy néni engedett be minket a telekre, ahol jelenleg áll. Elmondása szerint jármű nagyjából 6-7 éve van ott, amit raktárként használtak egy új ház építésénél.” (szellemvarosok.blog.hu)

Ha az elhagyottság fokmérője a padlóból kinőtt fa, akkor ez az Ikarus elég előkelő helyre kerül, a váltó mellett már lassan egész erdő dugta át az ágait.

Az Ikarus 260-as és 280-as típusú városi kialakítású buszokból 60-70 ezer darab készült három évtized alatt. A típuscsaládot nemcsak szívóssága, hanem moduláris felépítése miatt is szerették. 1966-ban kezdődött meg a 200-as család tervezése, a K1-es kísérleti darab 1970-re készült el, melynek tesztelésére a Budapesti Közlekedési Vállalatot kérték fel. A 11 méter hosszú Ikarus 260-as sorozatgyártása 1972-ben kezdődött el és 2002-ig tartott.

A videón is látható 260.02 altípus az NDK számára készült, Csepel S6-90U váltóval, legfőbb jellemzőjei az osztatlan teliablakok és a botváltó voltak, az NDK-n kívül többek között került Lengyelországba, Romániába is belőle.