A BKV-nál napi használatban lévő villamost, sőt, még akár egy 54 méter hosszú Combinót is ki lehet bérelni. Minderről eddig kevesen hallottak, pedig a fővárosi közösségi közlekedési vállalatnál határtalanok a lehetőségek. Tudták ezt a 22. kerületi önkormányzatnál is, mikor a szerdai Ferencváros-Budafok kupameccsre elintéztek egy Tatra-villamos bérlést saját szurkolóiknak.

Egy Volvo 9900-as utastere. Különjárati busznak tökéletes.

Egy Volvo turistabusz utastere

Minderről az Országos Személyszállítási Konferencia különjárati szekcióján esett szó, ahol Zsákay László, a BKV Zrt. turisztikai divízióvezetője számolt be a fővárosi cég terveiről és eredményeiről. A szakember szerint természetesen a legnépszerűbb ágazatnak továbbra is a nosztalgiajárművek tekinthetők, melyekből egyre több van a társaságnál. Ezeket különféle együttműködések keretében hónapról-hónapra látni lehet Budapest fontosabb rendezvényein. Ebbe az irányba továbbra is fejleszteni akar a BKV. Jó példa erre a nemrég megvásárolt városnéző Ikarus 630, melyet korábban egy magántársaság üzemeltetett Budapesten. A BKV szerint továbbra is változatlan népszerűségnek örvend a millenniumi kisföldalatti (MILLFAV) is, melyet akár 1-2 órára is kibérelhetnek maguknak cégek, vagy magánszemélyek.

Lehet, hogy a BKV hamarosan frissíti a különjárati flottáját?

Lehet, hogy a BKV hamarosan frissíti a különjárati flottáját?

 A nosztalgia járművek mellett a budavári sikló, illetve a libegő is jól teljesít, ami a belföldi és a külföldi turistáknak köszönhető. Zsákay László szerint éppen ezért tervbe van véve a két vonal összekötése valamilyen autóbuszos viszonylattal. A turisták által közkedvelt Margitszigeten egykoron közlekedő kisbuszokat pedig felújították és a Városligetben helyezték forgalomba. Ugyancsak fontos lépés volt a szakember szerint, hogy a BKV vásárolt egy új hajót a Balatoni Hajózási Zrt-től, illetve, hogy új kikötőt adtak át az utasforgalomnak a MÜPA mellett.

A BKV-nál a klasszikus különjárati szolgáltatás van némileg lemaradva a konkurenciához képest. A cég jelenleg négy darab színházpadlós Volvo B9900-as üzemeltet (korábban hat darab volt, de kettőt leselejteztek). Elképzelhető, hogy hamarosan ezen a téren szükségessé válik a jármű-csere.

A cikk elkészítéséért köszönet Huber Mártonnak!