A rendezvényen délelőtt rántották le a leplet az Iveco vadonatúj LNG-nyergesvontatójáról. Az olasz konszern által fejlesztett cseppfolyósított földgázzal üzemelő teherautó jelentős, 1500 kilométert meghaladó hatótávval rendelkezik, ennek köszönhetően ez a típus képviselheti a jövőt a környezetbarát és hatékony távolsági áruszállítás területén.
A Stralis NP-ben dolgozó új erőforrás teljesítménye 400 lóerő, nyomatéka pedig 1700 Newtonméter amely már megfelel a hasonló lökettérfogatú dízelmotorok paramétereinek, ráadásul ez a nyomatékteljesítmény 17 százalékkal magasabb, mint a legjobb gázüzemű versenytársaké. A fejlesztések révén a modell teljes birtoklási költsége (TCO) 3 százalékkal alacsonyabb az előző modellekhez képest, az üzemanyag költségek pedig akár 40 százalékkal alacsonyabbak lehetnek a dízel járművekhez képest.
LNG Ikarus
Ugyan az LNG Ikarusról csak ma délután derülnek ki részletek, néhány paramétert már lehet tudni a járműről. Az új Ikarus 127-es egy cseppfolyósított földgázzal (LNG) hajtott városi autóbusz lesz, mely legalább 500 kilométert meghaladó hatótávolsággal fog rendelkezni.
A 12,7 méter hosszú autóbusz hajtásáról a Cummins ISLG-típusú, 300 lóerős erőforrás gondoskodik. A busz nem csak sokkal csendesebb, korommentes és szinte teljesen nitrogén-oxid mentes közlekedést tesz lehetővé, de a környezetbarát üzem alacsony üzemeltetési költséggel is társul, miközben a vételára sem rugaszkodik el a dízel buszok színvonalától.
„Az új LNG üzemű Ikarus busszal ismét feltehetjük a magyar buszgyártást a világtérképre. Már most több országból érdeklődnek a jármű iránt, LNG-üzemű autóbuszt ugyanis egyelőre szinte senki nem kínál Európában, holott Spanyolország, Nagy-Britannia, a Benelux-államok és a Skandináv államok már jelentős LNG-t használó országoknak számítanak” – jegyezte meg az MGKKE elnöke.
Az új Ikarusról remélhetőleg délután már fogunk tudni mutatni látványtervet.